Aplikacja mKraków to nowoczesne narzędzie zaprojektowane z myślą o usprawnieniu komunikacji na linii miasto – mieszkańcy. Umożliwia skoncentrowanie istotnych tematów w jednym miejscu, zapewniając wygodny dostęp do miejskich usług. To ważne, by większość spraw krakowianie mogli załatwić elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędzie.
Aplikacja jest bezpłatna i umożliwia korzystanie z uprawnień przysługującym posiadaczom Karty Krakowskiej i Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+. Ponadto, wszystkim niezalogowanym użytkownikom zapewnia dostęp do informacji ogólnych – m.in. rozkładu jazdy KMK, harmonogramu wywozu odpadów, lokalizacji obiektów sportowych, konsultacji społecznych. Aktywna jest także funkcja umożliwiająca zgłaszanie problemów napotkanych w mieście, a także pomysłów na jego ulepszenie, czyli Krakowskie Centrum Kontaktu.
Od 4 sierpnia, w ramach premiery najnowszej wersji aplikacji, jej użytkownicy mogą opłacić parking w Obszarze Płatnego Parkowania – ze zniżką dla posiadaczy Karty Krakowskiej oraz bez zniżki. Ponadto, dzięki nowej opcji „Twoja opinia”, możliwe jest wyrażenie swojego zdania w ankietach dotyczących miejskich inicjatyw, co pozwoli mieszkańcom przyczynić się do podejmowania coraz lepszych decyzji.
Aplikacja mKraków jest na bieżąco dopracowywana i rozbudowywana. Docelowo zaplanowano w niej także uruchomienie m.in. tych usług: wynajęcie roweru miejskiego, zakup biletów do instytucji kultury, oddanie głosu w budżecie obywatelskim. Przygotowywana jest również wersja wielojęzyczna aplikacji, na początek w języku angielskim.











